sluiten Om mondhygiene.qualitypractice.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid

Veelgestelde vragen

Lidmaatschap

Wat houdt het lidmaatschap van QP-Mondhygiëne in?

Als lid van Quality Practice Mondhygiëne ontvang je:

  • een keuze van 2 van de 4 themadagen met praktische workshops, plenaire sessies en vooraanstaande sprekers uit binnen- en buitenland;
  • 4 maal per jaar het nascholingstijdschrift Quality Practice Mondhygiëne;
  • 4 kennistoetsen op www.qualitypractice.nl;
  • persoonlijk nascholingsdossier op www.qualitypractice.nl;
  • bijschrijving behaalde punten bij het KRM;
  • toegang tot het volledige tijdschriftarchief op deze website;

Als lid kun je jaarlijks 20 geaccrediteerde nascholingspunten behalen:

  • 2 themadagen x 5 nascholingspunten;
  • 4 kennistoetsen x 2 nascholingspunten;
  • webtv/e-learning 2 nascholingspunten.

De door jou behaalde punten worden door ons doorgegeven aan het KRM. Ook vind je deze punten in je persoonlijk nascholingsdossier op deze website. Zowel de themadagen als de kennistoetsen van Quality Practice zijn geaccrediteerd met het Q-Keurmerk.

Voor wie is het lidmaatschap van QP-Mondhygiëne bedoeld?

Voor mondhygiënisten.

Wat kost het lidmaatschap van QP-Mondhygiëne?

Voor het academisch jaar 2018/2019 zijn de kosten voor het lidmaatschap € 560,- (incl. btw). 
Je kunt je hier inschrijven.

Hoe kan ik mijn QP-lidmaatschap opzeggen?

Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd per academisch jaar. Als je wil opzeggen, stuur dan voor 1 juli een bericht naar:

ACTA Dental Education 
t.a.v. mw. Karin Peet
Gustav Mahlerlaan 3004 
1081 LA Amsterdam

Of stuur een e-mail aan qp@acta.nl

Als je je lidmaatschap hebt opgezegd, kun je de nog geldige kennistoetsen maken tot het einde van het betreffende academisch jaar: uiterlijk 31 augustus. 

Ik ben vrijgevestigd mondhygiënist. Kan ik de kosten van mijn lidmaatschap van de belasting aftrekken als beroeps-/scholingskosten?

Dit is inderdaad voor 100% mogelijk.

Ik werk als mondhygiënist in loondienst. Wie betaalt mijn lidmaatschap?

Informeer dan bij je werkgever naar het (na)scholingsbudget.

Abonnement nascholingstijdschrift

Kan ik alleen een abonnement nemen op het nascholingstijdschrift QP-Mondhygiëne?

Ja, dat kan. Je ontvangt dan viermaal per jaar het nascholingstijdschrift. Ook krijg je toegangscodes voor deze website en de mogelijkheid om kennistoetsen te maken en certificaten te behalen. Je hebt in dit geval geen toegang tot de QP-Themadagen.

Vanwege de aard van de uitgave wordt de abonnee geacht het abonnement in het kader van zijn beroeps- of bedrijfsuitoefening te ontvangen (met uitzondering van studenten en gepensioneerden). Mocht dit anders zijn, dan is de abonnee gehouden dit binnen één maand na ontvangst van de bevestiging van het abonnement per e-mail, telefonisch of schriftelijk aan de uitgever door te geven.

Wat kost een abonnement op het nascholingstijdschrift QP-Mondhygiëne?

Voor het academisch jaar 2018/2019 zijn de kosten voor het abonnement € 150,- (incl. btw). 
Je kunt je hier inschrijven.

Hoe kan ik mijn QP-abonnement op het nascholingstijdschrift opzeggen?

Je abonnement wordt automatisch verlengd per academisch jaar. Stuur je opzegging voor 1 juli naar:

Prelum 
t.a.v. Abonneeadministratie QP 
Postbus 545 
3990 GH Houten

Of stuur een e-mail aan qp@prelum.nl

Als je je lidmaatschap hebt opgezegd, kun je de nog geldige kennistoetsen maken tot het einde van het betreffende academisch jaar: uiterlijk 31 augustus.

Ik woon in het buitenland. Worden er dan aanvullende kosten berekend voor een lidmaatschap of abonnement?

In het buitenland woonachtige leden betalen de reguliere prijs voor een lidmaatschap.

Voor losse abonnees op de nascholingstijdschriften berekenen wij de extra verzend- en administratiekosten door. De toeslagen voor adressen in het buitenland zijn:

  • binnen Europa € 30,-
  • buiten Europa € 45,-

Accreditatie

Is Quality Practice Mondhygiëne geaccrediteerd?

Quality Practice Mondhygiëne is geaccrediteerd met het Q-Keurmerk en aangemeld bij het Kwaliteitsregister Mondhygiënisten (KRM). Voor een gevolgde themadag ontvang je 5 nascholingspunten en voor een behaalde kennistoets 2 punten. Tevens zijn er 2 punten te behalen met webtv/e-learning.

Looptijd accreditatie

Nascholingspunten zijn te behalen tot minimaal een jaar na de datum waarop de accreditatie is verleend.

De precieze datum waarop de accreditatie verloopt tref je - nadat je bent ingelogd - aan bij het nascholingsoverzicht. Helaas is het voor ons niet mogelijk om accreditatietermijnen voor individuele gevallen te verlengen. De regels worden bepaald door de accrediterende instanties en wij hebben ons daar als aanbieder aan te houden.

Heb je vragen? Neem dan gerust contact op met de klantenservice: klantenservice@qualitypractice.nl

Kennistoetsen

Mijn abonnement staat op naam van de praktijk. Hoe krijg ik een certificaat van de kennistoets die op mijn naam staat en niet op naam van de praktijk?

Je kunt via het contactformulier opgeven op welke naam je het abonnement wil zetten. De naam van je praktijk kan ook gewoon blijven staan in het abonneebestand. Let op: dit betekent wel dat je alleen kunt deelnemen aan de kennistoetsen en je collega's niet. Als je collega's dit ook willen, dan zullen zij ook een individueel abonnement of lidmaatschap moeten nemen op QP-Mondhygiëne.

Wanneer heb ik een kennistoets met goed gevolg afgelegd?

Je hebt een kennistoets gehaald als je minimaal 80% van de stellingen correct hebt beantwoord.

Als ik een kennistoets met goed gevolg heb afgelegd, krijg ik mijn certificaat dan per mail of per post?

Als je de kennistoets met voldoende resultaat hebt afgelegd, krijg je een op naam gesteld certificaat in beeld dat je kunt printen. Deze kun je later ook raadplegen via "Mijn dossier" op de website.

 

 

Ik ben mijn certificaat van een eerder gemaakte kennistoets kwijt. Kan ik een nieuw certificaat ontvangen?

Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt wel je persoonlijk overzicht 'Certificaten’ raadplegen via 'Mijn dossier'(na inloggen). Vanaf hier krijg je een overzicht van de met goed gevolg afgelegde kennistoetsen. Hier kun je ook je certificaten openen en printen.

Ik ben tussentijds gestopt met mijn kennistoets. Kan ik deze weer beginnen waar ik ben geëindigd?

Ja, dat kan. De door jou beantwoorde vragen worden opgeslagen tot afronding van de toets.

Het lukte mij in eerste instantie niet om 80% van de stellingen juist te beantwoorden. Kan ik een nieuwe poging wagen?

Ja, je kunt de kennistoets in totaal driemaal afleggen.

Hoe lang blijven de kennistoetsen actief? Met andere woorden: binnen welke termijn moet ik een kennistoets afleggen?

Tot één jaar na verschijning van een QP-aflevering kun je een kennistoets afleggen. Er is één uitzondering: als je je lidmaatschap hebt opgezegd kun je de nog geldige kennistoetsen maken tot het einde van het betreffende academisch jaar: tot 31 augustus.

Ik heb mij recentelijk opgegeven als abonnee, maar ik zou toch ook graag de kennistoetsen willen maken (met certificaat) voor alle nummers van dit jaar. Kan dat?

Dat kan, als je met terugwerkende kracht abonnee wordt (met ingang van 1 september van het afgelopen academisch jaar). Je krijgt dan de afleveringen die je nog niet hebt ontvangen toegestuurd.

Themadagen

Hoe meld ik mij aan voor het volgen van themadagen?

Als je lid bent van Quality Practice, krijg je automatisch uitnodigingen voor de themadagen via de post of per e-mail. Hierbij zit ook een aanmeldformulier waarop je per themadag aangeeft of je aanwezig wil zijn. Je kunt je ook via de website aanmelden.

Kan ik als niet-lid ook een themadag volgen?

Ja, dit is mogelijk. Een niet-lid betaalt € 270,- per themadag. Niet-leden kunnen zich aanmelden door een mail te richten aan ade@acta.nl ter attentie van Patricia Božović-Koudijs.

Mijn lidmaatschapsbijdrage geeft recht op het volgen van twee uit vier themadagen. Kan ik daarnaast nog een derde of vierde themadag volgen?

Ja, dit is mogelijk buiten je lidmaatschap. Je betaalt voor het volgen van een extra themadag niet € 270,- (voor niet-leden), maar € 175,- per dag.

Overige

Ik verhuis binnenkort. Aan wie geef ik mijn adreswijziging door?

Aan ACTA Dental Education t.a.v. mw. Karin Peet: qp@acta.nl. Zij maakt de adreswijziging in orde.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat te doen?

In dat geval kunt u het beste contact opnemen met ACTA Dental Education (vragen over lidmaatschap of themadagen): qp@acta.nl of per telefoon: 020-5980308.

Voor contact met Prelum (vragen over abonnement, kennistoetsen of tijdschrift) vult u het contactformulier in. Binnen enkele werkdagen ontvangt u antwoord op uw vraag.

Inloggen