sluiten Om mondhygiene.qualitypractice.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid

Omgaan met conflicten 2 punten

Hoofdartikel

In een mondzorgpraktijk doen zich soms situaties voor die kunnen leiden tot een conflict. Hoe u daarmee omgaat, is afhankelijk van het belang dat u hecht aan de inhoud (waar gaat het conflict over) dan wel aan de relatie met de patiënt. Aan de hand van een casus worden vijf conflicthanteringsstijlen kort beschreven. Daarbij is extra aandacht voor constructief overleggen.  Agressief gedrag van een patiënt kan het resultaat zijn van een uit de hand gelopen conflict,  maar ook van een copingmechanisme bij angst voor behandeling of pijn. De verschillende fasen in de agressie-escalatiecyclus worden benoemd en de-escalatietechnieken worden beschreven.

Log nu in om het volledige artikel te bekijken of om te reageren.

Lees verder

Lid worden

Abonneer nu of word lid om alle artikelen uit het tijdschrift te kunnen lezen.

Lid worden

Inloggen