sluiten Om mondhygiene.qualitypractice.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid

De heerschappij van social media in de zorg 2 punten

Hoofdartikel

Social media kunnen zowel een positieve als negatieve invloed hebben op de relatie met en het welzijn van de patiënt. Op de content heb je weinig invloed, maar de manier waarop je ermee omgaat is doorslaggevend voor het effect op patiënt en behandelaar. Zelf actief aanwezig zijn op socialmediakanalen en vergelijkingsplatforms kan ten goede komen aan de reputatie van je praktijk of aan jou als zorgverlener. Door op de hoogte te zijn van wat er online over u wordt geschreven, kun je je zorgkwaliteit verbeteren. Wanneer je hier niet actief mee bezig bent,  of dit verkeerd benadert, kan dit juist negatieve gevolgen hebben voor de opgebouwde reputatie.  Maak daarom een weloverwogen keuze welke sociale media je gebruikt en op welke manier.

Log nu in om het volledige artikel te bekijken of om te reageren.

Lees verder

Lid worden

Abonneer nu of word lid om alle artikelen uit het tijdschrift te kunnen lezen.

Lid worden

Inloggen